Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 3 september 2012

Maandagoverweging


Wij hier in Dieren hebben begrepen dat de besluitvorming bij de provincie weer is uitgesteld. Goed of slecht nieuws? Men worstelt met het budget.
Er kwam tenminste in de gemeenteraad een melding van wethouder König dat de provincie met het budget bezig is omdat men bij de provincie denkt 10% over
te houden of 30% te kort te komen. Dat is een verschil van 40%!

Dat had ik vroeger eens aan mijn baas moeten zeggen: 

'Piet, luister, ik heb een begroting gemaakt van het plan; het kan 10% goedkoper uitvallen, maar ook 30% meer kosten. Geef jij dat even door aan de opdrachtgever?'


Weet je wat er dan gebeurd zou zijn? Ik had de deur niet hoeven open maken,
want ik was dwars door de deur gegooid.


Ik zal wel helemaal niets snappen van begroten bij de provincie; men heeft daar eigen fantastische systemen; daar kan niemand tegenop. Maar ik snap dus dat een projectleider met een dergelijke mededeling rustig op zijn comfortabele stoel mag blijven zitten met uitzicht op de Rijn.

'Hof te Dieren' houdt binnenkort open huis. Ze moeten wel, noodgedwongen.
Het is namelijk dan monumentendag.

w.g.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten